Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam

Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam - Hallo sahabat Info Melayu, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertainment, Artikel Filem, Artikel Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, Artikel Kabar, Artikel Movie, Artikel nasihat peguam, Artikel News, Artikel Pelakon, Artikel Politic, Artikel Sport, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam
link : Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam

Baca juga


Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam

Seorang peguam menasihatkan ahli politik supaya berhati-hati apabila berada di sesi siaran langsung “Facebook Live”, disebabkan saluran itu tidak mempunyai perlindungan untuk menapis apa yang mereka katakan.
Fahri Azzat berkata media sosial mempunyai cara untuk menggalakkan orang menyatakan sesuatu yang mereka tidak biasa katakan.
Dalam situasi panas, mereka mungkin memfitnah seseorang di hadapan ramai saksi yang menontonnya.
“Media sosial, sama ada Facebook Live, Instagram atau Twitter, memberikan anda peluang membuat pendedahan dan anda terpanggil menyatakan perkara yang anda tidak akan biasa katakan,” katanya.
Beliau menyifatkan Facebook Live sangat berbahaya, dengan menyatakan ia tidak mempunyai “unsur penangguhan”.
“Di Twitter, anda masih harus menaip apa yang anda ingin katakan dan tekan butang. Pada Instagram, jika anda ingin memuat naik gambar, anda perlu memilih sama ada anda ingin menggunakan penapis atau tidak.


“Di Facebook Live, anda tidak mempunyai masa antara perkara yang anda mahu lakukan dan ketika ia dilakukan, itulah sebabnya ia berbahaya, terutama jika anda berada dalam persekitaran di luar kawalan anda.”
Saluran Facebook Live yang membenarkan seseorang membuat siaran langsung sejak kebelakangan ini semakin popular di kalangan ahli politik.
Antara ahli politik yang biasa menggunakannya termasuk Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dengan kenyataan medianya mengandungi pelbagai dakwaan salah laku terhadap pemimpin politik.
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, juga menggunakan Facebook Live untuk mendakwa kemenangan DAP di Raub disebabkan parti itu memainkan sentimen perkauman dengan meletakkan calon Melayu pada pilihan raya umum lalu.
Fahri menasihatkan ahli politik menggunakan Facebook Live sama seperti mereka akan mengadakan persidangan.
Baginya, sidang media adalah cara yang lebih selamat untuk menyatakan pendapat dan memberi kenyataan.
“Saya fikir kita berada dalam arus yang mengalami perubahan besar dari segi bagaimana politik dijalankan dan bagaimana dasar pengambilan keputusan disiarkan,” katanya.
“Ahli politik harus berhati-hati. Penting diingat di mana peralatan komunikasi hanya bermaksud untuk memperjelas kedudukan anda atau menyatakan dasar anda. Jika anda tiba-tiba mengeluarkan kenyataan yang boleh disalahtafsirkan, anda hanya menjejaskan keadaan. “


from PenangKini http://ift.tt/2vkPNoB
By Info Melayu


Demikianlah Artikel Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam

Sekianlah artikel Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam dengan alamat link http://kiyekeh.blogspot.com/2017/08/jaga-kata-kata-apabila-di-facebook-live.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Jaga kata-kata apabila di Facebook Live, nasihat peguam"

Catat Ulasan