Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika

Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika - Hallo sahabat Info Melayu, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis, Artikel Entertainment, Artikel Filem, Artikel Kabar, Artikel Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika, Artikel Movie, Artikel News, Artikel Pelakon, Artikel Politic, Artikel Sport, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika
link : Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika

Baca juga


Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika

KUALA LUMPUR – Menteri Kesihatan Malaysia, Datuk Seri Dr S Subramaniam berkata, Kerajaan kini sedang mengkaji untuk membenarkan hanya kanak-kanak yang divaksin penuh sahaja mendaftar untuk belajar di tadika, lapor Berita Harian.


Menurut Subramaniam, keputusan sama ada mahu melaksanakan peraturan itu atau sebaliknya hanya akan diputuskan selepas menerima maklum balas dari segi penerimaan rakyat.


“Kaedah yang kita sedang kaji ini diamalkan di Australia di mana apabila seseorang murid mahu didaftarkan di tadika, ia mewajibkan kanak-kanak divaksin sepenuhnya terlebih dahulu.


“Ia bukan mahu mendiskriminasikan kanak-kanak yang tidak divaksin tetapi sebagai langkah perlindungan kepada kanak-kanak yang lain. Ini adalah antara kaedah yang kita sedang kaji, yang sudah dilaksanakan di satu, dua negara,” katanya.


Subramaniam berkata demikian ketika menjawab soalan tambahan Dr Izani Husin (PAS – Pengkalan Chepa) yang ingin mengetahui apakah kerajaan mahu mengenakan tindakan yang lebih tegas terhadap pihak yang enggan memberi imunisasi kepada anak-anak mereka, di Dewan Rakyat, hari ini.

Bagaimanapun katanya, pendirian Kementerian Kesihatan pada ketika ini adalah lebih wajar perkara itu dilakukan menerusi pendekatan pendidikan, bimbingan dan kaunseling.


Menurut statistik Kementerian Kesihatan, bilangan pihak yang menolak imunisasi kepada anak mereka pada tahun 2016 ialah seramai 1,603 kes, meningkat berbanding 1,541 kes pada tahun 2015.


from PenangKini http://ift.tt/2tOEg24
By Info Melayu


Demikianlah Artikel Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika

Sekianlah artikel Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika dengan alamat link http://kiyekeh.blogspot.com/2017/07/kajian-hanya-kanak-kanak-divaksin.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kajian: Hanya kanak-kanak divaksin sahaja dibenarkan daftar belajar ke tadika"

Catat Ulasan